Õudne tõuk

Kui eelmine postitus tundus liiga pikk, siis proovin sama asja öelda umbes 150 sõnaga. Ühel päeval läksin ma Kohtla Kaevandusmuuseumi. Väikeses ruumis seisis lett kohalike suveniiridega ja seal lebas ka see ese... Macroflexist tõuk. Hambaorkidest tehtud hõredad karvad, silmad rohelise vildikaga peale joonistatud. Nimi võis olla näiteks "päevakoer". Seda kõike ainult 25 krooni eest.

Taies nägi välja nii õõvastav, et hetkeks tundus mulle naljakas see ära osta, panna see järgmisel hommikul mõne kolleegi lauale, pidada peenikest naeru, kui lauale läheneva kolleegi suust kostab hirmukarjatus ning ta üritab refleksiivselt elajat klaviatuuriga surnuks lüüa. Järele mõeldes sain ma aga aru, et kui ma mainitud kurva käkerdise ära ostan, julgustan ma tema loojat (olgu muusad talle armulised) looma järgmist samasugust objekti ning maailmas on tänu minule juba kaks ehitusvahust koleniiri.

Täpselt seesama asi juhtub iga kord, kui me ostame midagi - me julgustame tootjaid, loojaid jätkama oma tegevust. Ja täpselt sama asi on internetis klikkimisega - mida rohkem midagi klikid, seda rohkem seda juurde tuleb. Ma ei tahagi midagi rohkemat öelda.

5 comments:

villy said...

Kurat, mina muudkui klikin ja klikin, ja Sina ei tahagi midagi rohkemat öelda!

Madis said...

Ma ei saa küll aru, miks Sa ei taha Kohtla laste käsitööd toetada (isegi kui tõuk näeb õudne välja), aga üldiselt on mul hea meel, et Su blogi leidsin. Päris head kirjutised minu arvates.

Daniel Vaarik said...

Nojah, seda ma kartsin. :) Loodan, et tõukude asemel treitakse juba puust hobuseid või järgmist skaipi. Ja aitäh!.

alari said...

Ilgelt keeruline on see mitteklikkimine - põhimõtteliselt ei saa üheski veebiväravas enam siis käia, sest kui sa seal EI kliki, ja usud pealkirja, saad ju 90% ebaadekvaatse pildi. See postitus tuli meelde praegu kogemata klikitud looga http://www.arileht.ee/artikkel/454544, kus taas pealkirjal ja leadil tegelikult juhtunuga erilist pistmist pole.

oHpuu said...

Alari, ei võind siis öelda, mis looga tegu oli? pidid ikka kindlasti lingi panema?

piisanud oleks pealkirja viitamisest või parafraseerimisest (raskem Google'i kaudu artiklit leida, vähem klikke).

nyyd on lool yks klikk rohkem, sest tahtsin teada, mis lugu sa mõtled. palju õnne.

saastavastases kampaanias on oluline meetod ka saast surnuks vaikida.

 
©2009 Memokraatia | by TNB